Communicatie
Communicatiestrategie
Voor je aan de slag gaat met communicatiestrategie, moet je je organisatiedoelen helder hebben. Wat zijn de kansen en uitdagingen van je organisatie en welke doelen passen daarbij? Welke doelgroepen kun je onderscheiden en welke kanalen en middelen passen daarbij? Kunnen we een cross-mediale communicatiestrategie ontwikkelen die richting geeft en helpt om keuzes te maken?
De communicatieteams bij onze opdrachtgevers zijn vaak klein en de werkdruk is hoog. In de hectiek van alle dagelijkse werkzaamheden komen ze niet toe aan het ontwikkelen van een nieuwe communicatiestrategie. Terwijl zo’n strategie juist veel structuur en helderheid schept. En uiteindelijk de werkdruk verlaagt.
We hebben al veel zorgorganisaties en non-profits ondersteund bij het formuleren van een communicatiestrategie. En we helpen ook jou graag daarbij. Samen met jou kijken we naar het hart van de organisatie en gaan we op zoek naar wat jullie organisatie uniek maakt.
Stap voor stap begeleiden we je bij het neerzetten van een heldere basis voor de communicatie van jouw organisatie. We maken een heldere formulering van de context waarin je organisatie zich beweegt en van de missie en visie. Vervolgens bepalen we de kernboodschap, de doelgroepen en de strategische communicatiedoelen. Tot slot vertalen we dit in effectieve middelen waarmee je jou strategische communicatiedoelen bereikt.
Klaar om door te schakelen van adhoc naar een strategische communicatiekoers voor jouw organisatie? Wij gaan met je mee op pad en brengen je op koers.
Ons aanbod
"Mooie communicatiemiddelen maken, die op een aansprekende manier het verhaal van een organisatie vertellen. Daar houden we van. We helpen organisaties graag hun missie én communicatiedoelen te bereiken."
Annemieke van der Horst Transmissie