Communicatie
Zichtbaarheid en positionering
Hoe vergroot ik de naamsbekendheid van onze organisatie en hoe wordt onze organisatie beter vindbaar voor mijn doelgroep? Wat maakt onze organisatie uniek en welk verhaal willen we overbrengen? Welke positionering past daarbij en hoe vertaal ik die in heldere teksten?
Met een duidelijke positionering laat je zien waarin je je onderscheidt van concurrenten. Je zorgt ervoor dat jouw organisatie herkenbaar is voor de doelgroep. Dankzij jouw heldere positionering kiezen mensen graag voor jouw organisatie, omdat jouw idealen aansluiten bij die van hen. Wil jij jouw organisatie zichtbaar maken en duidelijk positioneren? Wij helpen je graag daarbij.
Ons team van zeer betrokken en ervaren communicatieadviseurs trekt met jullie op om het organisatieverhaal te formuleren en jullie unieke identiteit te bepalen. We bepalen samen met jou de strategie, denken mee over de juiste aanpak en werken dit vervolgens uit in een pakkende positionering en propositie. Daarna vertalen we dit in doeltreffende middelen, waarmee jullie ook direct aan de slag kunnen.
Wil jij ook meters maken met de positionering van jouw organisatie? We trekken graag met je op.
Ons aanbod
Onze werkwijze
De communicatieadviseurs bij Transmissie houden van een efficiënte aanpak. Dat merk je direct aan onze heldere adviezen en het werkt door in onze nuchtere oplossingen.
- Wie ben je als organisatie? En wie zijn je belangrijkste doelgroepen? In een praktische workshop gaan we aan de slag met het omschrijven van een aantal persona’s. We maken persona’s van jouw organisatie én van je belangrijkste doelgroepen.
- De resultaten van deze workshop geven inzicht in wie jij bent en wilt zijn. Maar ze laten ook zien wat de belangrijkste vragen en behoeften zijn van je doelgroep. Je ontdekt welke unieke positie je hebt ten opzichte van je concurrenten. De resultaten van de workshop vertalen wij in een concreet advies. Bij de uitwerking van de persona’s krijg je ook een analyse van de media en middelen waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken.
- Aan de slag. In het advies vertellen we je met welke elementen uit je verhaal je het beste kunt werken aan je positionering. Je kunt dus direct aan de slag met het uitwerken van teksten en middelen, die aansluiten bij de vragen en behoeftes van de persona’s van jouw doelgroep.
"Met veel plezier help ik organisaties online en offline zichtbaarder te worden. Ik verdiep mij graag in hun achterban en doelstellingen en pas de communicatie daarop aan. Alle voorkomende communicatieklussen voer ik zo creatief en efficiënt mogelijk uit. En natuurlijk denk ik ook graag strategisch mee. Ik geniet er enorm van om organisaties te versterken."
Annemieke van der Horst Transmissie