We gingen niet over één nacht ijs en verdiepten ons goed in de context van de stichting, het netwerk in de wijk Rotterdam-Middelland en het aanbod van andere partijen. Er kwam een plan op tafel waarin we voor bestuur en medewerkers op een rij hadden gezet waar de kansen lagen. In het plan is ook veel aandacht voor het werven van donateurs uit de kerkelijke achterban en aandachtspunten in de communicatie. Genoeg stof om over na te denken, maar vooral om mee aan de slag te gaan.
Mooi resultaat door strategisch fondsenwervingsplan
Stap twee was de praktische uitwerking: het werven van vermogensfondsen voor het project ‘Bloeien als een roos’. Het project kon op warme belangstelling van fondsen rekenen, want het was goed uitgewerkt maar vooral relevant voor diverse doelgroepen in de achterstandswijk Middelland. Al de begrote inkomsten uit fondsen kwamen binnen. Het werken vanuit een strategisch fondsenwervingsplan had duidelijk resultaat. En ook voor een nieuw project voor het daaropvolgende jaar werden er al warme contacten gelegd met vermogensfondsen.
Van meideninloop tot vaderontbijten
Het eindresultaat? Door middel van onder meer sportavonden, een speelcafé, huiswerkmiddagen, meideninloop, vaderontbijten, taalles en zomerkampen maakt Thuis in West deze Rotterdamse achterstandswijk weer leefbaar. Daar werken we als Transmissie graag aan mee.