Ga naar de inhoud

Sector

Identiteitsgebonden organisaties

Wat is jouw drijfveer met om met je organisatie bij te dragen aan een betere samenleving? En delen de meeste collega’s dezelfde motivatie? Wil je graag dat jouw externe adviseurs dezelfde taal spreken? Dat ze weten wat jou drijft? Dan ben je bij Transmissie aan het goede adres.

Als je een waardengedreven organisatie bent, bepaalt dat veel keuzes in je organisatie. Wat belangrijk is voor jou en je medewerkers, wat je achterban motiveert, heeft impact op de koers die je als organisatie vaart. Als jouw identiteit zichtbaar en duidelijk is voor je doelgroep en je medewerkers, vergroot dat hun betrokkenheid. Bovendien geeft het richting bij de keuzes die zij maken. Hoe maak je duidelijk wat jouw diepste drijfveer is? De adviseurs van Transmissie begrijpen de waarde van identiteit. Ze kennen de verschillende taalvelden, zodat ze ook je achterban en je medewerkers kunnen meenemen in je plannen.

Je identiteit drukt een belangrijk stempel op je communicatie. Hoe ontdek én verwoord je wat je drijft en wat je wilt bereiken? Hoe verwerk je dat in je strategie? Wat heeft voor jou prioriteit en op welke manier laat je dat zien aan je medewerkers? Wanneer jouw organisatie een sterke identiteit heeft, zorgt dat vaak voor een sterkere betrokkenheid van je in- en externe doelgroepen. Maar hoe houd je hen gemotiveerd en hoe zorg je ervoor dat de stip op de horizon in beeld blijft?

Bij Transmissie werken gedreven adviseurs die begrijpen hoe belangrijk identiteit voor een organisatie is. Wij voelen ons betrokken bij organisaties die zich inzetten voor de (soms) kwetsbare medemens. Dat heeft zeker ook te maken met onze eigen identiteit: het grootste deel van de adviseurs van Transmissie heeft christelijke roots. Het is voor ons belangrijk om ons geloof handen en voeten te geven. We werken graag voor alle waardengedreven organisaties en beperken ons niet alleen tot christelijke organisaties.

Hoe geef je je identiteit, of die nu christelijk is of niet, vorm in wat je doet en in hoe je dat doet? Daarover denken wij graag met je mee. En dat doen we uiteraard met volledige inzet van onze professionaliteit en ervaring. Wij helpen je graag om de wereld een beetje mooier te maken.

Vraagstukken waarbij wij betrokken zijn:

  • Verwoorden van missie en visie in teksten die aansluiten bij de kernwaarden van jouw organisatie én de achterban;
  • Vertalen van de identiteit naar de dagelijkse praktijk op de werkvloer;
  • Verkrijgen van het Certificaat Christelijke zorg;
  • Bouwen aan naamsbekendheid en neerzetten van een stevige en onderscheidende merkidentiteit;
  • Donateurswerving;
  • (Interim) communicatieadvies en uitvoering;
  • Opleiden, coachen en begeleiden van medewerkers van jouw organisatie, bijvoorbeeld op gebied van communicatie en fondsenwerving;
  • Aanvragen van bijdragen bij vermogensfondsen;
  • Ontwikkelen naar een volgende stap in professionaliteit, zoals strategieontwikkeling en inrichten processen;
  • Positionering;
  • Ondersteuning bij overheidsfinanciering.

"Identiteitsorganisaties hebben vaak heel betrokken en bevlogen medewerkers. Dat vraagt een eigen aanpak in het laten groeien en bloeien van de mensen en de organisatie. Een aanpak die past bij de situatie, organisatie en de mensen die er werken. Wij helpen bestuurders en managers te ontdekken hoe ze optimaal invloed kunnen uitoefenen op het krachtenveld binnen hun organisatie."

Jan de Hoog Transmissie

Tijd voor de volgende versnelling?

Neem contact op