Diensten
Personeelswerving en -behoud
Veel (zorg)organisaties komen handen tekort. Wij helpen je bij het vinden van nieuw personeel. Met uitgekiende campagnes, doelgerichte advertentieteksten en slimme strategieën. Zorgvuldig bepalen we met jou de kandidaatsreis, maken we een werkgeversanalyse en stemmen het wervingsplan daarop af.
Het aantrekken en behouden van medewerkers is voor veel organisaties een opgave. Vooral in de zorgsector is het aanbod aan vacatures enorm. Hoe zorg je ervoor dat jouw vacature eruit springt? Dat kandidaten voor jouw organisatie kiezen? En medewerkers bij jou willen blijven werken?
Je werkgeversmerk is de sleutel. Wanneer de arbeidsmarkt krap is, moet je werkgeversmerk (employer brand) staan als een huis. Met een authentiek en onderscheidend werkgeversmerk trek je de juiste kandidaten aan. Kandidaten die perfect bij jouw organisatie passen en graag voor je blijven werken. Transmissie helpt je om deze kandidaten te vinden en te binden, onder andere door jouw organisatie op de kaart te zetten als aantrekkelijke werkgever. De eigenschappen en identiteit die jouw organisatie bijzonder maken vertalen wij naar een sterk werkgeversmerk. Met een slimme arbeidscommunicatie, een effectieve strategie en een creatieve wervingscampagne vinden én binden we (nieuwe) medewerkers voor jouw organisatie.
Ontzorgen van a tot z
We hebben de kennis en capaciteit om je van a tot z te ontzorgen, van concept tot evaluatie. Online en offline. Maar net zo lief springen we bij waar nodig en zijn wij jouw wervingsteam on demand. In afgelopen jaren hebben we veel ervaring opgedaan op het gebied van arbeidscommunicatie in zorg- en goede doelensector. Mede dankzij onze inzet hebben vele organisaties met succes nieuwe passende kandidaten gevonden en behoren medewerkers in veel gevallen inmiddels tot de categorie trotse ambassadeurs. Dit doen we natuurlijk ook graag voor jouw organisatie. Wil je ook versnellen op arbeidsmarktcommunicatie?
Verhalen over personeelswerving en -behoud
Onze werkwijze
We gaan graag samen met jou en je collega's aan de slag voor beste resultaten. We doorlopen daarbij de volgende stappen.
Stap1: Inventarisatie
We zomen in op wat jou als werkgever anders maakt dan anderen. Ook gaan we na welke weg mogelijke sollicitanten nu afleggen om bij jouw organisatie uit te komen: de kandidaatsreis. Het liefst doen we dat tijdens een interactieve workshop met enkele van je medewerkers. Hoe ziet hun ideale collega eruit? Ook die informatie halen we op.
Stap 2: Strategie en concept
Het resultaat van de inventarisatie zetten we om in een strategie en plan van aanpak. Natuurlijk omschrijven we heldere en haalbare doelen. We geven advies over hoe je je als werkgever in de markt moet zetten en over de meest ideale kandidaatsreis. Je krijgt van ons een origineel en aansprekend concept voor de wervingscampagne. Met daarbij een passend en praktisch voorstel voor vormgeving, tone of voice en de middelen die je kunt gebruiken.
Stap 3: Contentcreatie
We werken het campagnemateriaal uit en plannen alle online en offline content in. Als je de middelen zelf wilt produceren of advertenties of filmpjes wilt maken en inplannen, kunnen we je ook ondersteunen met praktische tips. Door middel van een overzichtelijk mediaplanning weet je precies welke middelen wanneer waar moeten worden ingezet.
Stap 4: Uitvoering en monitoring
We zetten de campagne live, een spannend moment. We houden het zoekgedrag en de resultaten online en offline scherp in de gaten. Op basis hiervan stellen we bij waar nodig.
"Wie ondersteuning nodig heeft op het gebied van personeelswerving is bij Transmissie aan het juiste adres. Dankzij de expertise van Ronald en Annemieke op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en online recruitement kon De Haven de wervingscampagne succesvol afronden."
Esther van Oort Zorg- en Wooncentrum De Haven